کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

ماجرای سرقت پُرتره مظفرالدین شاه چیست؟| پاسخ وزیر میراث‌فرهنگی به ۲ حاشیه‌سازی

  • کد خبر: ۱۱۸۸۹۰
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
ماجرای سرقت پُرتره مظفرالدین شاه چیست؟| پاسخ وزیر میراث‌فرهنگی به ۲ حاشیه‌سازی
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به حواشی به وجود آمده در جریان بازدید اخیرش از اثری تاریخی در کرمانشاه، گفت: آن‌هایی که با ادبیات طنز من آشنا هستند می‌دانند که آن مطلب طنز بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه برخی شهر‌های کشور موزه ندارند و اشیای تاریخی در مخزن نگهداری می‌شود به همین دلیل ۹۰درصد آثار باستانی و اشیای تاریخی در معرض دید مردم قرار نمی‌گیرد.

وی درباره اشکالات مرمت گنبد مسجد اصفهان گفت: مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله ۱۲ سال قبل آغاز شد و با باز شدن داربست‌ها اشکالاتی در مرمت مشاهده شد که بلافاصله جلسه تشکیل دادم که ببینیم اشکال به چه ناحیه بر می‌گردد، متخلفان مشخص شوند و بعد وضعیت اصلاح آن انجام شود.

ضرغامی درباره نگرانی یونسکو از مرمت مسجد اصفهان اظهار داشت: بنا شده است که یک هیأت کارشناسی به این موضوع ورود کند؛ این موضوع قبل از اینکه برای یونسکو مهم باشد مربوط به کشور خودمان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: اعلام کردیم هرکسی در هر جایی مانند محیط‌های تفریحی و شهربازی‌ها، به بهانه‌ای هرچند اندک بتواند مردم را دعوت کند و مردم اوقات فراغتشان را بگذرانند و شادی و نشاط داشته باشند، به آن‌ها کمک می‌کنیم و تسهیلات ارائه می‌دهیم و برای نخستین بار به این بخش وام هم ارائه می‌شود.

وی افزود: امروز در جلسه هیأت دولت این موضوع را مطرح کردم که گردشگری نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و کوچک‌ترین تصمیم گیری و مساعدت از طرف دستگاه‌های مختلف، می‌تواند منجر به رونق جدی گردشگری شود.

ضرغامی بر همین اساس از همه سرمایه‌گذاران دعوت کرد که طرح‌های خود را به ادارات گردشگری و صنایع‌دستی در استان‌ها ارائه دهند تا پس از بررسی کارشناسی، تسهیلات خوب و ارزان قیمت به آن‌ها اختصاص داده شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به حواشی به وجود آمده در جریان بازدید اخیرش از اثری تاریخی در کرمانشاه، گفت: آن‌هایی که با ادبیات طنز من آشنا هستند می‌دانند که آن مطلب طنز بود. من گفتم یک روزی اسکندر آن‌جا رد شد و گفت، چون کرمانشاهی‌ها پهلوان هستند، پس ما هم اینجا یک مجسمه هرکول بسازیم تا مثلاً جوابی به پهلوانان کرمانشاه بدهیم!

وی افزود: همه کسانی که آنجا بودند متوجه این طنز شدند و خندیدند و هیچ مشکلی پیش نیامد، اما یکی گفت که این مجسمه در دوره سلوکیان بود نه اسکندر؛ این درست است، اما نباید کاری کنیم فضای طنز از جامعه دور شود.

ضرغامی همچنین در توضیح حواشی دیگری مبنی بر نگهداری اشیا ارزشمند در جای نان گفت: اصل این موضوع مربوط به سال‌های قبل است. من از موزه مشکین شهر بازدید کردم و کار‌های عمرانی به سرعت پیش می‌رود و امسال می‌توانیم آن را افتتاح کنیم و اشیای ارزنده را به داخل موزه ببریم. البته بحث‌هایی نیز در مورد اصالت این چند قطعه وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: شورای تأمین شهرستان این اشیا را در اختیار خودش قرار داده که البته کار درستی است و سپس آن را به یکی از شعب بانک‌ها داده که من از این بانک هم بازدید کردم و برای اطمینان پلمپ ظرف نگهداری را باز و آن را بررسی کردم.

وی تأکید کرد: موزه‌ها باید در سطح کشور فعال باشند و اشیای تاریخی به جای نگهداری در مخزن، در موزه نگه داشته شوند تا مردم آن‌ها را ببینند.

ضرغامی درباره سرقت پُرتره مظفرالدین شاه از موزه توضیح داد: این تصویر ۳۰ سال قبل ظاهراً از کشور خارج شده و تیمی در حال بررسی این موضوع است که کی و چگونه به سرقت رفته و از کشور خارج شده است و به محض آماده شدن گزارش نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->